Reklamacje i zwroty


REKLAMACJE


Jak złożyć reklamację
Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego możesz złożyć:
•    pisemnie na adres: ul. Mrągowska 76, 54-111 Wrocław;
•    w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@maskotkowo.pl.
Przesłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul. Mrągowska 76, 54-111 Wrocław.

Co napisać w reklamacji
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
(1)    informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
(2)    żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
(3)    danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.

Kiedy otrzymasz odpowiedź na reklamację
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:
•    ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów;
•    umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;
Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa - w zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do 2022 r., czy od 2023 r.):

Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt bez wad.

Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.

Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.




ZWROTY

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem, ma prawo do zwrotu zakupionych produktów bez podania przyczyny w ciągu 14 dni liczonych od daty odbioru przesyłki poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać listownie na adres Astinet Paweł Stryjski, ul. Mrągowska 76, 54-111 Wrocław, lub mailowo na adres sklep@maskotkowo.pl. Klient może w tym celu skorzystać z przygotowanego formularza odstąpienia.



FORMA ZWROTU PIENIĘDZY


Zwrot pieniędzy wynikający z rezygnacji z zakupu lub reklamacji dokonany zostanie natychmiast po weryfikacji przesyłki w następujący sposób:
- jeśli zamówienie było opłacone kartą kredytową - zwrot nastąpi bezpośredni na konto karty,
- jeśli zamówienie opłacone było przelewem - zwrot nastąpi bezpośrednio na konto, z którego otrzymaliśmy przelew,
- jeśli zamówienie opłacone było za pobraniem zwrot pieniędzy nastąpi na konto wskazane przez klienta.
Pieniądze ze zwrotów lub reklamacji można również wykorzystać na kolejne zakupy w Maskotkowo.

Nasz sklep zajmuje się sprzedażą wybranych zabawek i artykułów dla dzieci - maskotek, puzzli, piżamek, plecaków, itd. Dostarczamy towar bezpośrednio do domu, umożliwiamy pełny zakup online. Z naszej zabawkowej oferty: Psi Patrol, Świnka Peppa, polskie pluszaki, Bing, Sonic, Mario Bros.

Copyright © Maskotkowo.pl. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.
Maskotkowo.pl - Zawsze oryginalne maskotki i zabawki, idealne dla dzieci, a niektóre również dla dorosłych.
Wysyłamy kurierem lub do paczkomatu, również za pobraniem. Odbiór osobisty Wrocław Maślice.


Oprogramowanie KQS.store